Dobra obsługa klienta. O czym warto pamiętać wykonując usługi baristyczne?

Mówiąc o dobrym, profesjonalnym bariście, bardzo często podkreśla się jego szeroką wiedzę na temat kawy o raz szereg umiejętności, jakie powinien posiadać. Dziś pragniemy zwrócić szczególną uwagę na usługowy charakter tego zawodu i na ogromną rolę odpowiedniej obsługi klienta. Jakich zasad przestrzegają bariści z popularnego http://coffeebreak.pl/ w kontaktach z klientami? Na czym opierają się profesjonalne usługi baristyczne. Podejrzymy mistrzów w swoim fachu.

Pierwszy kontakt to podstawa
O klienta należy zadbać już od samego początku, czyli pierwszego kontaktu. Tutaj, jak w całej branży usługowej, obowiązuje zasada, że liczy się pierwsze wrażenie. Kawiarni w naszym kraju nie brakuje. Konkurencja jest naprawdę spora. Więc to niuanse decydują o tym, którą kawiarnię klient będzie odwiedzał z przyjemnością, a której progu więcej nie przekroczy. Uśmiech, niezobowiązująca pogawędka, drobny poczęstunek… to wszystko pomaga zdobyć wiernych klientów. Barista powinien zrobić wszystko, aby klient zapamiętał krótka wizytę w kawiarni, jako miłą część dnia. Nie ważne czy chodzi o kawiarnię we Wrocławiu, Opolu czy w maleńkiej miejscowości przy wschodniej granicy.

Każdy gość jest tym najważniejszym
Klient powinien mieć poczucie, że jest tym wyjątkowym gościem, na którego barista czeka. Warto, zatem dobrze zapamiętywać klientów. Mają czuć się w naszej kawiarni, jak u siebie. Wówczas chętniej będą do niej wracali, a być może przyprowadzą ze sobą nowych gości. Czy można wyobrazić sobie lepszą formę działań marketingowych?

Przekuwamy porażkę w sukces
Z każdej porażki można wyjść z podniesioną głową. Każdy błąd jest do naprawienia. Należy jednak odpowiednio podchodzić do trudnych sytuacji. Zasadę „klient ma zawsze rację” warto sobie dobrze przyswoić. Nawet, jeśli nie cała wina leży po naszej stronie, małe słowo „przepraszam” jest w stanie załagodzić każdy konflikt.

Źródło: http://coffeebreak.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *